Vilkår for mobilbilletten

Appen gir deg tilgang til alle typer billetter både for pendlere og for de som reiser en gang i blant. Du får kjøpt 24-timers (kun Oslo-Akershus), 7- dagers og 30-dagers periodebilletter, enkeltbilletter, Minipris og tilleggsprodukter om bord (f. eks oppgradering til NSB Komfort). Rabatterte billetter, som studentpris og honnørbilletter, er også tilgjengelig.

I NSB appen kan du:

  • Kjøpe togbilletter og periodebilletter
  • Sjekke togtider
  • Få oppdatert reiseinformasjon
  • Fornye periodebilletten
  • Kansellere og refundere billetter kjøpt på NSB app
  • Kjøpe Ruter tilleggsbillett
  • Bruke mobilen som billettbærer


Vær oppmerksom på at om du ønsker du periodebilletten på mobil, må denne kjøpes i appen.

Dette er ditt ansvar:

Du må ha gyldig billett tilgjengelig før du går om bord på toget. Forutsetningen for å reise med toget er at du som kunde kan forevise gyldig billett ved kontroll. Reisekortet med din elektroniske billett må da fremvises. Dokumentasjon av gyldig billett kan ikke skje i etterkant av kontrollen.

Skjermen må være leselig, og du må ha nok batteri på telefonen/nettbrettet så lenge reisen din varer – hvis ikke kan du bli ansett som å reise uten gyldig billett.

Dersom du har kjøpt billett til andre med din mobil er det du som disponerer billettene. Din mobil må derfor være tilgjengelig for ditt reisefølge ved kontroll av billettene. Mobilbilletten er personlig og kan ikke sendes til en annen mobiltelefon eller applikasjon.

- Ved avinstallering av appen vil også billettene fjernes. Vi advarer derfor mot avinstallering når du har kjøpt billetter.

- Ved kjøp av enkeltbillett/periodebillett tar det minimum 2 minutter før billetten er gyldig.

- Billett kjøpt til spesifikk togavgang for tog som trafikkerer utenfor Akershus gjelder kun til denne togavgangen, og kan ikke brukes på andre togavganger.