Med appen kan du kjøpe billett hvor som helst og når som helst

mobile app banner

Appen vår har høstet god kritikk for brukervennlighet og enkelthet. Den gir deg tilgang til alle typer billetter både for pendlere og for de som reiser en gang i blant. Du får kjøpt 24-timers, 7- dagers og 30-dagers periodebilletter, enkeltbilletter, Minipris og tilleggsprodukter om bord (f. eks oppgradering til NSB Komfort). Rabatterte billetter, som studentpris og honnørbilletter, er også tilgjengelig. Til nå har over 500 000 personer lastet ned appen vår og stadig flere foretar billettkjøpet sitt på mobil.

Kom i gang og du også - enklere blir det ikke! Get appy!

Appen lar deg:

images_mobile_showcase_300x304-v5
  • Kjøpe togbilletter og periodebilletter 
  • Sjekke togtider 
  • Få oppdatert reiseinformasjon 
  • Fornye periodebilletten 
  • Kjøpe Ruter tilleggsbillett 
  • Bruke mobilen som billettbærer 
  • Få varsel før periodebilletten utløper


mobile    Tilgjengelig på:



iPhone - Android - Windows Phone

images_1

Husk å krysse av for at kort- opplysningene skal lagres. Har du allerede en konto, så logger du deg på med den.

Registrer deg her

Allerede registrert?
Logg inn og legg til et betalingskort

images_2

Applikasjonen finnes i App Store, Google Play og Windows Marketplace. Har du NSBs app fra før av, så oppgraderer du til ny versjon.

badge-appstore

badge-google

badge-windows

images_3

Logg inn med kontoen din og kjøp en billett! Du kan også fornye periodebilletten din.

Spørsmål og svar

Jeg har slettet appen og billett(e) mine er borte, hva gjør jeg?
Jeg har byttet telefon, hvorfor må jeg betale for en erstatningsbillett?
Kan jeg kjøpe periodebillett på nsb.no og laste den ned i appen?
Hva er fordelen med å ha periodebillett i appen?
Hvorfor vises ikke billetten i appen?
Hvordan laster jeg ned billett kjøp på nsb.no i appen?
Kan jeg få refundert mobilbilletten?
Hvorfor tar det 2 minutter før "her og nå billett" blir gyldig?
Hvilket ansvar har jeg som kunde?
Hvorfor må jeg legge inn betalingskort på nsb.no for å kjøpe billett i appen?
Jeg har reisekort og ønsker å kjøpe periodebillett på appen, men lagre den på reisekortet
Jeg har byttet passord, men opplever problemer med å kjøpe billett.   

Jeg har slettet appen og billett(e) mine er borte, hva gjør jeg?

Da må du kontakte oss på telefon eller stasjon slik at vi resetter billetten din. Etter at det er gjort kan du laste ned billetten på nytt.

Jeg har byttet telefon, hvorfor må jeg betale for en erstatningsbillett?

Mistet/tapt periodebillett kan erstattes med ny billett hvis det kan bekreftes at gyldig billett er utstedt. Det kreves et erstatningsgebyr ved utstedelse av erstatningsbillett.

Kan jeg kjøpe periodebillett på nsb.no og laste den ned i appen?

Nei - periodebilletter kjøpt på nsb.no må lastes ned på et NSB Reisekort via en kortleser eller billettautomat. Dette gjelder også hvis du fornyer periodebilletten via din profil.

Det er viktig å merke seg at en kan ikke ha samme periodebillett på flere enheter. Har du kjøpt billetten din til reisekortet, kan den ikke overføres til mobilen, eller omvendt.

Ønsker du å ha din periodebillett i appen må du kjøpe den i appen under menyvalget ”Ny reise”. Når du har kjøpt en periodebillett i appen, kan du også fornye den under "Vis billett" før den utløper.

Hva er fordelen med å ha periodebillett i appen?

Du kan kjøpe alle periodebilletter i appen, både de vi tilbyr på Reisekort og på papir. I tillegg kan du kjøpe 24-timers billett innefor Oslo. Det er rett og slett større fleksibiliteten for mobil.

Du har større kontroll ved at du selv bestemmer når periodebillette skal gjelde fra (for eksempel mandag morgen kl. 07:00).

Du er ikke avhengig av å måtte gå innom en kortleser eller billettautomat for å aktivere billetten. Dette gjør du selv. Se over.

Hvorfor vises ikke billetten i appen?

Alle billetter som kjøpes i appen lastes ned ved å:
1. Trykke ”Se billett” fra kvitteringssiden
2. Gå til ”Vis billett” og trykker oppdater. Måten man oppdaterer er forskjellig mellom iPhone og Android.

Hvis du opplever problemer med å laste ned billetten, trykk på oppdater under ”Vis billett”.

Hvordan laster jeg ned billett kjøp på nsb.no i appen?

Har du kjøpt billetter på nsb.no uten å være logget inn har du ikke mulighet til å hente ut billetten din i appen. Da må du hente billetten på stasjon/billettautomat.

Har du kjøpt billetten på nsb.no og vært innlogget i din profil, kan du logge inn i appen med samme profil og gå til "Vis billett". Der klikker du "Last ned" og trykker på oppdater. Da vil du få en liste med billetter som kan lastes ned. Velg den eller de billettene du ønsker å laste ned i appen.

Kan jeg få refundert mobilbilletten?

Ja, alle ordinær billetter kan refunderes i appen. Refusjonsbetingelsene for billetten din står på selve billetten. Mer informasjon om våre refusjonsbetingelser finner du her.

Hvorfor tar det 2 minutter før "her og nå billett" blir gyldig?

Å kjøpe en billett i appen tar under 1 min. Derfor er det av sikkerhetsmessige årsaker bestemt at det skal ta 2 minutter før billetten blir aktiv.

Hvilket ansvar har jeg som kunde?

- Du må ha gyldig billett før du går om bord
- Skjermen må være leselig og du må ha nok batteri på din telefon/nettbrett så lenge reisen varer
- Dersom du har kjøpt billett til andre med din mobil, er det du som disponerer billettene. Din mobil må derfor være tilgjengelig for ditt reisefølge ved kontroll av billettene.

Hvorfor må jeg legge inn betalingskort på nsb.no for å kjøpe billett i appen?

Jeg har byttet passord, men opplever problemer med å kjøpe billett.

Dersom du har byttet passord og har problemer med kjøp, bør du logge inn og ut av appen. Dette kan du gjøre under "Profil"-fanen.

Jeg har reisekort og ønsker å kjøpe periodebillett på appen, men lagre den på reisekortet

Dette er for å gjøre kjøp over mobil mer sikkert for deg. Fordelen er at du kun må gjøre det én gang, deretter bekrefter du alle kjøp kun med passordet ditt. Dermed slipper du å taste inn betalingsinfo og bruke kodekalkulator ved hvert kjøp.

Mistet/tapt periodebillett kan erstattes med ny billett hvis det kan bekreftes at gyldig billett er utstedt. Det vil kreves et erstatningsgebyr ved utstedelse av erstatningsbillett.

Dersom du har koblet reisekortet ditt opp mot samme brukerprofilen du har i appen, kan du kjøpe periodebilletten i appen og legge den på reisekortet. For å gjøre dette må du gå inn på "Profil" - > "Reisekort" og kjøpe periodebilletten der. Periodebilletten blir så klar til nedlastning på reisekortet neste gang du legger kortet på en validator.

NB: Du kan kun ha billetten din ett sted, så dersom du har valgt å legge billetten på reisekortet, vil den ikke være tilgjengelig i NSB-appen. I appen kan du sjekke billettstatusen til ditt reisekort.

  • Grønt lys: Gyldig billett.
  • Gult lys: Det pågår en oppdatering på kortet. For å aktivere en billett, legg kortet på én gang til.
  • Rødt lys: Ugyldig billett.


Etter at billetten er lastet opp på kortet må den aktiveres. Det gjør du ved å legge kortet på kortleseren en gang til.

Fikk du ikke svar på det du lurte på? Ta kontakt med oss på:

Facebook
Twitter
E-post
Telefon