Har du fått kontrollgebyr?

De fleste som får kontrollgebyr reiser ikke uten billett med vilje. Vi vet at det kan føles urettferdig å få kontrollgebyr og det har vi full forståelse for.

Reglene er som følger

Det er ditt eget ansvar å passe på at du har gyldig billett for hele reisen din med NSB.
Alle som ikke kan fremvise gyldig billett ved kontroll får kontrollgebyr.
Det gis generelt ingen grunn for oppheving av gebyr ved glemt, mistet eller ugyldig billett.

Typiske saker som ikke får medhold

  • En kunde som går tom for strøm på mobilen, selv om han/hun har billett.
  • En kunde som sitter i ubetjent vogn uten gyldig billett. Om du ikke har kjøpt billett før du går ombord må du selv kontakte konduktør i betjent vogn.
  • En kunde med månedskort som har glemt å validere nytt månedskort ved reise.

Fortell oss hva som skjedde

Kunne du fremvise gyldig billett ved kontroll?

Hva vil du gjøre nå?