Mistet eller glemt noe?

Har du glemt eller mistet bagasjen din på toget? Finn kontaktinformasjon for riktig hittegodskontor nedenfor.

Våre hittegodskontorer

Hittegodskontor Oslo S

Oslo oppbevarer gjenglemt bagasje for lokaltog Østlandet, Vestfoldbanen, Østfoldbanen og Regiontog som stopper i Oslo. Oslokontoret håndterer Rørosbanen for tog som har endestasjon Røros og Hamar.

Du finner NSBs hittegods ved oppbevaringsboksene på Oslo S.

Oppbevarer gjenglemt bagasje fra lokaltogene i Bergen og Regiontogene fra Oslo til Bergen.

  • Telefon

  • E-post

  • Åpningstid

    Telefon: Mandag - fredag kl. 10.00 - 13.00

    Hittegodskontor: Mandag-fredag kl. 06.45-19.15/Lørdag-Søndag kl. 07.30-16.00

Oppbevarer gjenglemt bagasje fra lokaltog i Trondheim, Nordlandsbanen, Nabotoget og Regiontog Oslo - Trondheim.

Trondheimskontoret håndterer Rørosbanen for tog som har endestasjon Trondheim.

Oppbevarer gjenglemt bagasje fra lokaltog på strekningen Stavanger – Egersund og regiontog på strekningen Oslo S - Stavanger.

Har du spørsmål om hittegods utenom hittegodskontorenes åpningstider, kan du kontakte NSB Kundesenter på telefon 61 05 19 10.

Det er Bane NOR som håndterer hittegods i Åndalsnes og Dombås. Hittegodset blir registrert og oppbevares i minst ett år. Det som ikke blir hentet gis bort på miljøstasjonen. 

Dette skjer med det du glemmer

Gjenstander som havner på Hittegodskontoret blir oppbevart i tre måneder, unntaket er fersk mat som ikke oppbevares. Alt som leveres til hittegodskontoret registreres i et datasystem. Hvis ingen etterlyser det eller gjør krav på det, så går det videre til veldedige formål. Entur har avtaler med forskjellige organisasjoner som Hjelp oss å hjelpe, Vision for all, Himmelpartner og Fretex. Verdisaker som pass, mobiltelefoner og lommebøker sendes videre til politiet innen to uker til en måned. Gjenglemte PC-er og annen elektronikk blir destruert etter tre måneder.

Det kan ta to til syv dager før hittegodset kommer til ett av våre kontorer.

Skadet eller stjålet bagasje

Har du vært uheldig og skadet bagasjen din etter å ha reist med NSB, anbefaler vi at du benytter reiseforsikringen din. Det samme gjelder hvis du har blitt frastjålet bagasjen din. Ved tyveri anbefaler vi i tillegg at du anmelder forholdet til politiet. Ønsker du likevel å kontakte NSB angående skadet bagasje kan du gjøre det ved å fylle ut dette kontaktskjemaet.