Mistet eller glemt noe?

Har du glemt eller mistet bagasjen din på toget? Finn kontaktinformasjon for riktig hittegodskontor nedenfor.

Våre hittegodskontorer

Hittegodskontor Oslo S

Oslo oppbevarer gjenglemt bagasje for lokaltog Østlandet, Vestfoldbanen, Østfoldbanen og Regiontog som stopper i Oslo. Oslokontoret håndterer Rørosbanen for tog som har endestasjon Røros og Hamar.

Du finner NSBs hittegods ved oppbevaringsboksene på Oslo S.

  • Telefon

    61 05 19 91 (07.00 - 15.00)

  • E-post

  • Åpningstider

    Mandag - fredag kl. 07.00 - 16.45
    Stengt lørdag, søndag og helligdager.

     

Oppbevarer gjenglemt bagasje fra lokaltogene i Bergen og Regiontogene fra Oslo til Bergen.

Oppbevarer gjenglemt bagasje fra lokaltog i Trondheim, Nordlandsbanen, Nabotoget og Regiontog Oslo - Trondheim.

Trondheimskontoret håndterer Rørosbanen for tog som har endestasjon Trondheim.

Oppbevarer gjenglemt bagasje fra lokaltog på strekningen Stavanger – Egersund og regiontog på strekningen Oslo S - Stavanger.

Har du spørsmål om hittegods utenom hittegodskontorenes åpningstider, kan du kontakte NSB Kundesenter på telefon 61 05 19 10.

Oppbevarer gjenglemt bagasje fra lokaltog i Trondheim, Nordlandsbanen, Nabotoget og Regiontog Oslo - Trondheim.

Oppbevarer gjenglemt bagasje fra lokaltog i Trondheim, Nordlandsbanen, Nabotoget og Regiontog Oslo - Trondheim.

Det er Jernbaneverket som håndterer hittegods i Åndalsnes og Dombås. Begge stasjoner er bemannet med Togekspeditør (Txp). Konduktørene leverer hittegods til Txp. Txp Dombås har hovedansvaret, og oppbevarer hittegods. Dombås foretar en opprydding 3 - 4 gang i året. Hittegods som ikke blir hentet eller ikke kan spores opp, blir gitt bort til et lokalt asylmottak.

Dette skjer med det du glemmer

Gjenstander som havner på Hittegodskontoret blir oppbevart i tre måneder. Alt som leveres til hittegodskontoret registreres i et datasystem. Hvis ingen etterlyser det eller gjør krav på det, så går det videre til veldedige formål. NSB har avtaler med organisasjoner som «Hjelp oss å hjelpe», «Vision for all» og «Industri Lambertseter». Verdisaker som pass, mobiltelefoner og lommebøker sendes videre til politiet etter 14 dager. Innhold på gjenglemte PC-er og annen elektronikk blir slettet og utstyret blir demontert av NSBs IT-avdeling.

Det kan ta to til fem dager før hittegodset kommer til ett av våre kontorer.

Skadet eller stjålet bagasje

Har du vært uheldig og skadet bagasjen din etter å ha reist med NSB, anbefaler vi at du benytter reiseforsikringen din. Det samme gjelder hvis du har blitt frastjålet bagasjen din. Ved tyveri anbefaler vi i tillegg at du anmelder forholdet til politiet. Ønsker du likevel å kontakte NSB angående skadet bagasje kan du gjøre det ved å fylle ut dette kontaktskjemaet.