NBSs billettapp solgte over 22 800 billetter på en dag

5. januar 2016 satte NSB-appen omsettingssrekord da det ble kjøpt billetter for over 13, 6 millioner kroner. Det tilsvarer mer enn 22 800 periode- og enkeltbilletter.

– Vi slo alle rekorder samme dag i fjor, nå gjør vi det igjen og det med en solid økning i tillegg, sier leder for Salgskanaler, Kristin Jansson.

NSB-appen solgte 8500 periodebilletter og 14.330 enkeltbilletter denne dagen. I appens historie er dette er det høyeste antallet billetter solgt i appen på en dag. Fjorårets omsettingsrekord på samme dato var på 10 millioner kroner.

1, 4 millioner nedlastinger
Mer enn hver fjerde billett kjøpes nå i NSBs billettapp, som har 1, 4 millioner nedlastinger.
- Nordmenn er i verdenstoppen når det kommer til å eie og bruke smarttelefoner og apper er blitt allemannseie og ikke lenger kun for spesielt interesserte. Det gjenspeiler seg også hos kundene våre som blir mer og mer digitale, sier Jansson.  – Og de har for alvor fått øynene opp for at det er praktisk å kjøpe billetten med noen tastetrykk og ha den lett tilgjengelig på telefonen, sier hun.

- Vi ser også at majoriteten av trafikk på nsb.no kommer fra mobile enheter og selv om billettautomatene fremdeles den største enkeltkanalen for billettsalg, står det samlete salget i digitale kanaler (billettapp og nsb.no) for over 50 prosent av NSBs billettsalg, forteller Jansson.

Forbedringer i appen 2015
- Vi jobber hele tiden for at appen bli enda bedre og mer attraktiv og i 2015 ble det gjort en rekke forbedringer som kundene har satt pris på. I tillegg til å gjøre forbedringer og feilrettinger basert på tilbakemeldinger fra brukerne, har vi fått setevelger i appen, betaling med fingeravtrykk på iOS, avlesning av reisekort via NFC på Android, støtte for Apple Watch, mulighet for å betale med gavekort og billettwidget for iOS, oppsummerer Kristin Jansson.

For ytterligere spørsmål, kontakt Gina Scholz, kommunikasjonsrådgiver: mobil 95 24 86 88