Lokaltoget kjører senere fra Bodø

Fra og med ruteendring søndag 11. desember får kveldsavgangen mellom Bodø og Rognan senere avgang fra Bodø. Det blir også endringer for toget fra Rognan til Bodø om natten.

Senere avgang fra Bodø

Avgangstidspunkt for den sene kveldsavgangen fra Bodø til Rognan er justert med 10 minutter, og vil fra 11. desember gå fra Bodø kl 23:55.

- Årsaken til dette er først og fremst at vi ønsker å gjør overgangstiden for reisende, som kommer med de siste flyene til Bodø, så robust som mulig. Vi har erfart at med innsjekket bagasje var det litt knapt med tid for de som skulle rekke tog i retning Fauske og Rognan. Med dette grepet håper vi dette blir enklere for kundene våre fra og med tirsdag kveld som blir første avgang, sier salg- og markedsansvarlig for Nordlandsbanen, Bjørn-Tore Hansen.

Endringer for nattavgangen fra Rognan

I kommende rutetermin vil toget fra Rognan til Bodø kl 01:05 bare gå natten mellom fredag og lørdag og natten mellom lørdag og søndag.

- I forbindelse med arbeidet med nytt kryssingsspor ved Oteråga, vil jernbanesporet denne ruteterminen være mye stengt på natten. Vi ser også at bruken av denne nattavgangen på hverdager er svært lav. Dette er årsaken til at vi i 2017 bare kjører denne avgangen i helgene. Toget har fortsatt avgang fra Rognan kl 01:05, sier Bjørn-Tore Hansen.