Historisk milepæl for Sørlandsbanen

Regiontogene på Sørlandsbanen mellom Oslo-Kristiansand-Stavanger hadde over 1 million reiser i 2016. Dette er en rekord og en historisk milepæl.

- NSB er godt fornøyd med at Sørlandsbanens Regiontog hadde over 1 000 000 reiser på sine tog i 2016. Dette er første gang i historien og et viktig mål er nådd etter at vi innførte ny rutemodell med hyppige togavganger i desember 2014, sier markedsansvarlig i NSB Sør, Dag Brekkan,

Flere avganger gir flere reisende
- Det er flere grunner til at vi har nådd målsettingen på 1000 000 reiser i 2016. Hovedårsaken til rekorden er ny rutemodell med togavganger tilnærmelsesvis annen hver time. I tillegg ser vi at samfunnet, politikere og innbyggerne i Norge har et høyere miljøfokus enn noen gang. Det grønne skiftet er i gang, sier Brekkan.

Bedre servicekultur
God service er en nøkkel til de gode opplevelsene, og NSB har i det siste hatt stort fokus på servicekulturen for å gi togreisende det beste produktet. -Og det ser vi kundene våre setter pris på, sier Brekkan og fortsetter:

-Vi har jobbet målbevisst med servicekulturen om bord i togene, og kundetilfredsheten viser at vi gjør mye riktig. Det gleder oss stort at kundene ser hva vi gjør og det gir oss god motivasjon til å fortsette den gode jobben. Så nå ser vi frem til mange hyggelige togturer med kundene våre i 2017, smiler Brekkan.